Monday, November 28, 2011

Izinkan daku menekap akhlak Baginda


Allah, Tuhanku
Betapa aku kerdil di sisi Mu
Begitu khilaf ku banyak
Betapa akhlak ku terkadang mengecewakan Mu
Betapa tutur ku, peribadi ku, 
Terkadang melewati batas ku



Ampunkan aku dan maafkan aku
Allah, Tuhanku
Andai setiap patah perkataan 
Yang meluncur keluar dari lidah ku
Adalah suatu khilaf
Andai tingkah ku kurang sopan 
Di hadapan orang tua dan
Orang-orang yang selayaknya aku hormati
Andai diri ku begitu kasar
Menongkah setiap badai yang berlalu



Maafkan aku Allah
Aku hanya hamba yang lemah
Sesungguhnya, akhlak Rasullulah tiada tandingan
Begitu mulia.
Tulus dan murni.


Allah,
Ikhlaskan dan izinkan daku
Untuk menekap barang seinci
Akhlak Baginda
Semulia Akhlak Baginda
Ya Rasulullah (saw)


Bermotivasi untuk membaca!


0 comments: