Sunday, September 11, 2011

Koran by heart

How many of us learn quran by heart?

Subhanallah! Those kids made me into tears. Very inspiring video. The most overwhelmed documentary.

Mesti tonton!



Koran by Heart from MuslimCommunityTV on Vimeo.





Suaranya persis burung-burung menyanyi di angkasa. Air mata jatuh berguguran tatkala kanak-kanak ini melantunkan ayat-ayat suci ini. SubhanaAllah.  Tempat ke-3. Nabiollah, 10 tahun. Dari Tajikistan.







Namanya Djamil. 10 tahun. Dari Senegal. Dia keseorangan di sana tanpa ayah dan ibu menemani, memberi sokongan. Walaupun tidak berjaya, saya kagum dengan keberanian dan ketabahan yang dimiliki beliau. Such an amazing boy.







Rifdha nama diberi. 10 tahun dari Maldives. Satu-satunya kanak-kanak perempuan yang memasuki pertandingan hafazan tersebut selain seorang hafizah berusia 17 tahun. Berjaya mendapat tempat ke-2. Memiliki otak cerdas kerana memperoleh kecemerlangan dalam pelajaran dan seorang hafizah. Sangat meminati subjek Matematik dan Sains. Sungguh ianya suatu kurniaan Allah buatnya dan untuk hamba-hambanya berfikir akan kebesaran tuhan lalu bersyukur.









p/s : Jom usaha memperbaiki bacaan. Berusaha berdikit-dikit untuk belajar menghafaz. Moga suatu hari nanti, ada pewaris yang dilahirkan sebagai huffaz cemerlang seperti kanak-kanak ini, dalam kalangan keluarga, masyarakat dan negara. InsyaAllah. Ameen.

0 comments: