Sunday, March 2, 2014

Doa Memohon Kemuliaan



Bismillahirahmanirrahim


Ilahi, 
Wahai Tuhanku, Wahai Allah
Apabila Engkau menerima taubatku
Apabila Engkau mengampunkan dosa-dosaku

Tuhanku, Muliakanlah aku dengan kekuatan hafazan
Dengan kejelasan kefahaman
Sehingga aku dapat menghafaz dan memahami
Segala apa yang aku dapat dan dengar dari Ilmu dan Quran..

Dan Muliakanlah aku dengan suara lunak merdu
sehingga sesiapa yang mendengar suaraku, bacaanku, kata-kataku,
Membaca atau melihat perkataanku
Bertambah gementar hati mereka
Tersentuh hati mereka
Menggoncang jiwa mereka
Bertambah syahdu
Menjadi sebab musabab mendapat hidayah Mu
Walaupun sebenarnya mereka adalah orang yang berhati batu

Dan muliakanlah  aku Ya Allah
Dengan limpahan rezeki yang halal
Dan kurniakan kami rezeki dari jalan yang tidak disangka-sangka...

Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui






P/s: Doa ini sesuai diamalkan terutama oleh kanak-kanak lelaki atau dewasa yang insyaAllah menjadi Imam di dalam solat. Yang mengalunkan ayat-ayat cinta dari Allah. Juga tidak terkecuali buat para pendidik dan murabbi juga sesiapa sahaja yang berniat menyebarkan kebaikan dan kemuliaan.. InsyaAllah =)


Sumber: Ustazah Norhafizah Musa

0 comments: