Monday, June 15, 2009

Tokoh dan Penulis buku APA ERTINYA SAYA MENGANUT ISLAM bertemu Ilahi

Salamunalaik
Secara jujurnya, aku masih belum dpt menghabiskan buku tersebut..kalu x silap aku beli buku tersebut tahun lepas, namun hanya mampu dibaca dalam 5 hingga 6 helai sahaja.. rasa diri ini bersalah kerana tidak cuba menyelinap isi kandungan buku itu dengan Hati! kerana memahami dengan akal memang bersifat sementara.. astaghfirullah
Tokoh ini aku kenal sebagai penulis buku APA ERTINYA SAYA MENGANUT ISLAM. Namun hakikatnya tidak. Setelah ku selidiki, karya-karya beliau bukan sekadar karya-karya biasa, malah menjadi rujukan seluruh dunia Islam. beliau di gelar murabbi dalam kalangan ilmuwan yang sentiasa menjadikan beliau dan karya-karyanya sebagai rujukan utama dalam menuntut ilmu Allah.
Pemergian Tokoh Sheikh Fathi Yakan ke Rahmatullah (pada Subuh Sabtu 13 Jun 2009 yang lalu)  mengundang seribu satu rasa 'curious' dan bersalah di dalam diri.. karyanya yang ku kira amat terkenal di seluruh dunia Islam tidak ku hargai dengan sebenar-benarrnya.. Adakah disebabkan berita ini, baru sekarang kau punya keinginan untuk menyelak kembali ilmu yang tersirat di dalam buku tersebut..? Mengapa bukan waktu2 sebelum ini..? tepuk dada tanya iman! +_+
astaghfirullah

Sejumlah hasil tulisan dan pengalaman sentuhan sang Murabbi
Sejumlah hasil tulisan dan pengalaman sentuhan sang Murabbi
Al fatihah..
penulis,
11.28 pm

0 comments: